dag 41 - Reisverslag uit Aktobe, Kazachstan van Lambert en Petra - WaarBenJij.nu dag 41 - Reisverslag uit Aktobe, Kazachstan van Lambert en Petra - WaarBenJij.nu

dag 41

Blijf op de hoogte en volg Lambert en Petra

27 Augustus 2012 | Kazachstan, Aktobe

Maandag 27 augustus
Vanuit Aktobe naar Uralsk, de laatste stad voor de Russische grens.
Dit is al duidelijk te zien aan de huizen; opeens helemaal anders dan in de rest van Kazachstan. Ook nu weer 6 tot 7 uur rijden door de leegte. Onvoorstelbaar. Opeens is er dan een zijweg met richtingaanwijzer voor een dorpje 106 km. verderop. En geloof maar dat dit een zandpad is.
Hopelijk hebben ze daar een supermarkt en een bakker!!! Je krijgt de meest rare gedachten als je zo over deze vlaktes rijdt.
We lunchen uit de auto op een heuvel en hoewel er in de verste verte niets te zien is komen er dan opeens 2 tractors langs met aanhangers zo vol hooi, dat het er bijna vanaf valt.
We rijden door de oude Russisch aandoende stad naar ons hotel, wat helemaal top is en we besluiten ook daar te eten. Alles is een beetje Italiaans, er is een Italiaanse eigenaar. Alleen de schilderijen zijn imitatie's van Vincent van Gogh!!!! Als we na het eten 6 espresso's en 1 italiano bestellen is het nog even lachen: nadat de eerste 3 espresso's geserveerd zijn moet de rest wachten. Er zijn niet meer espressokopjes!!
Wanneer maken ze hier nou ook mee dat ze 6 espresso's tegelijk moeten maken??

Verslag uit: Kazachstan, Aktobe

dag 43

28 Augustus 2012

dag 42
Lambert en Petra

Wij gaan samen met 3 andere echtparen een autoreis maken door centraal azie. De reis is georganiseerd door Erik, de voorzitter van de Landcruiserclub, en wij hebben vreselijk veel zin om mee te gaan. De reis gaat via Duitsland met de veerboot naar St.Petersburg en vervolgens begint het grote rijden door Rusland, Kazagstan, Uzbekistan, Tajikistan, Kyrgyzie en weer terug. Het eigenlijke doel is het rijden door de Hoge Pamir.

Actief sinds 05 Juli 2012