Dag 13 - Reisverslag uit Tasjkent, Oezbekistan van Lambert en Petra - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Tasjkent, Oezbekistan van Lambert en Petra - WaarBenJij.nu

Dag 13

Blijf op de hoogte en volg Lambert en Petra

31 Juli 2012 | Oezbekistan, Tasjkent

30 juli
Om half 9 verzamelen we voor het ontbijt, en dan krijgen we slecht nieuws. Er zijn onlusten uitgebroken in Tadjikistan nadat daar eenof andere hoge pief is vermoord. Er wordt geschoten en er is een neatief reisadcies afgegeven voor Tadjikistan. Er zal nu door Dim Sum gezocht worden nar een redelijk alternatief.
Iedereen baalt natuurlijk verschrikkelijk, dit was natuurlijk het hoofddoel van de reis: hetnrijden van de pamir highway. Er zit echter voorlopig niets anders op dan afwachten.
Na ongeveer 2uur rijden stoppen we langs de weg. Hier worden (zoals op zo veel plaatsen) meloenen verkocht. De verkopers vechten om onze aandacht en we moeten natuurlijk overal proeven. Het sap druppelt zo opde fotocamera om mijn nek. Heerlijk zoet zijn ze en we kopen er enkele.
Na nog eens een uurtje stoppen we bij een serie eethuisjes langs de weg. Schitterend en een drukte van belang met locals. We eten een super lekkere salade natuurlijk met brood en zijn weer helemaal voldaan. Naast ons zit een familie met een paar kindjes en een van de moeders vraagt of zij met lambert en willem op de foto mag. Natuurlijk!!! En natuurlijk mogen wij ook foto's maken van de familie. Petra gaat nog even kijken aan een tafel waar een soort rijstberecht wordt geserveerd. Ze wordt meteen gevraagd om mee te eten, maar dat saat zij toch af.
Na nog eens 2 uur rijden komen we in Samarkand. We geven dilshot demicrofoon en hij vertelt al het e.e.a.; zoals hij ook onderweg al zoveel heeft verteld.
Bij aankomst in het hotel blijkt er een zwembad te zijn en binnen de kortste keren ligt iedereen er in. Om 7uur verzamelen we in de hal en gaan we met taxi's naar de stad. We gaan eten in restaurant kalim bek, waar weer veel locals zijn. Er is een groep vrouwen in traditionele kleding. Ze zien er schitterend uit. Naar later blijkt is het een soort vrijgezellenfeestje van een meisje en zij is zeer vereerd als Mik een praatje met haar maakt en ook nog samen met hen danst. Uiteraard worden over en weer foto's gemaakt. We hebben een superavond en zo te zien zullen we morgen veel mooie dingen zien als we weer naar de stad gaan.

Verslag uit: Oezbekistan, Tasjkent

dag 43

28 Augustus 2012

dag 42
Lambert en Petra

Wij gaan samen met 3 andere echtparen een autoreis maken door centraal azie. De reis is georganiseerd door Erik, de voorzitter van de Landcruiserclub, en wij hebben vreselijk veel zin om mee te gaan. De reis gaat via Duitsland met de veerboot naar St.Petersburg en vervolgens begint het grote rijden door Rusland, Kazagstan, Uzbekistan, Tajikistan, Kyrgyzie en weer terug. Het eigenlijke doel is het rijden door de Hoge Pamir.

Actief sinds 05 Juli 2012