Dag 14 - Reisverslag uit Tasjkent, Oezbekistan van Lambert en Petra - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Tasjkent, Oezbekistan van Lambert en Petra - WaarBenJij.nu

Dag 14

Blijf op de hoogte en volg Lambert en Petra

31 Juli 2012 | Oezbekistan, Tasjkent

31juli
Vandaag gaan we natuurlijk met onze gids Dilshod naar de stad.
Aldo en Ank gaan niet mee, zij willen een dagje rust.
Weer met die "dure" taxi's (per taxi 6000 som, wat gelijk is aan, schrik niet, € 1,40). Iedereen loopt hier met pakken geld, en is ook zeer bedreven in het tellen daarvan. Ziet er leuk uit.
We gaan natuurlijk naar het bekende plein met de 3 madrassa's. De scholen waar iedere jongen van 17 jaar het recht had om te komen studeren. Het ene mozaiek is nog mooier dan het andere en alle (nu in de studielokalen) winkeltjes hebben prachtige spulletjes. Na de lunch, brood met salades en daarna een soort van ravioli met vlees, gaan we nog even over de bazaar, maar iedereen wil terug naar het hotel omdat het zo verschrikkelijk heet is (40). Lekker zwemmen; en zelfs Lambert maakt een zwembroek om te kunnen zwemmen en dat wil toch wel wat zeggen.
Ook nu gaan we weer in de stad onze flappen uitgeven aan een goed diner

• 31 Juli 2012 - 19:23

Jos En Maria Dekkers:

Hallo Petra en Lambert,
    Ik heb het hele reisverslag gelezen en volgens mij is het wat jullie ervan verwacht hadden. Jullie wilden avontuur en dat krijg je dan ook. Het lijkt me geweldig om al die verschillende steden te bekijken en de verschillende culturen te ontmoeten. Ik hoop dat jullie toch de geplande weg kunnen rijden. Daar ga je uiteindelijk voor. Nog veel plezier, goede reis en tot ziens.
    Maria

• 31 Juli 2012 - 22:10

Hoi Pap En Mam:

Hoi Pap en mam,
    ben benieuwd naar alle foto's.
    leuk om jullie zo te volgen!
    x Vera

• 01 Augustus 2012 - 15:03

1 Augustus 2012:

Hoi Lambert en Petra,
    We hebben net even jullie reisverslag gelezen. Het is kei leuk om dit zo te kunnen volgen. Het lijkt me wel een spannende reis.

Je zal wel veel foto's gemaakt hebben zeker.
    We wensen jullie nog een fijne reis en zullen de reisverslagen nog verder volgen.

Het zou wel leuk zijn als er eens een fotootje bij zou staan van jullie ontdekkingsreisje.
    Groetjes Veronika en Monique

• 02 Augustus 2012 - 20:23

Hoi Petra En Lambert:

Ik heb net jullie reisverslag gelezen, spannend................... en ook heel leuk!
    Ik hoop dat jullie over de pas mogen want per slot van rekening ben je niet voor niets gestopt met roken!
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende reisverslagen.
    Groetjes Gerry

• 03 Augustus 2012 - 23:08

Kim En Martin:

Waar blijven die foto's?!?!??!?!?!

Verslag uit: Oezbekistan, Tasjkent

dag 43

28 Augustus 2012

dag 42
Lambert en Petra

Wij gaan samen met 3 andere echtparen een autoreis maken door centraal azie. De reis is georganiseerd door Erik, de voorzitter van de Landcruiserclub, en wij hebben vreselijk veel zin om mee te gaan. De reis gaat via Duitsland met de veerboot naar St.Petersburg en vervolgens begint het grote rijden door Rusland, Kazagstan, Uzbekistan, Tajikistan, Kyrgyzie en weer terug. Het eigenlijke doel is het rijden door de Hoge Pamir.

Actief sinds 05 Juli 2012