dag 16 - Reisverslag uit Tasjkent, Oezbekistan van Lambert en Petra - WaarBenJij.nu dag 16 - Reisverslag uit Tasjkent, Oezbekistan van Lambert en Petra - WaarBenJij.nu

dag 16

Blijf op de hoogte en volg Lambert en Petra

04 Augustus 2012 | Oezbekistan, Tasjkent

donderdag 2 augustus
Ik moet voortaan noteren welke dag het is; we zijn compleet de tel kwijt.
Mijn telefoon heeft het begeven; ik denk dat hij in de zon in de auto heeft gelegen en dat het beeldscherm kaduk is, zal er later wel eens naar kijken.
Vandaag een bezichtiging van Buchara. Zoals gezegd zitten we midden in het oude centrum en we gaan dan ook te voet vanuit het hotel. (het ontbijt werd overigens geserveerd op dat mooie binnenplaatsje). Ook hier natuurlijk weer mausoleums (omdat er iemand zo zeer gerespecteerd werd) en madrassa's (ter meerdere eer en glorie van de een of ander), maar we lopen ook door gewone straatjes en over pleintjes, waar op zichzelf niet zo veel te zien is, maar waar wel de gewone mensen aan het werk zijn, of het is speelkwartier van de creche.
Leuk. In deze stad mag nog geen kuiltje voor een plant gegraven worden zonder medeweten van de gemeente. Ze verwachten nl. nog overal archeologische vondsten. Ook hier weer schitterende mozaieken, overal koepels in allerlei maten (dome ) Het schiet alleen niet op met het stukwerk, geen enkel bouwwerk wordt afgedekt met dakmateriaal, alles is gewoon leem. Uiteindelijk trekt daar natuurlijk vocht in en dan gaat het stukwerk aan het bladderen. Werk hebben is geen kunst zeggen wij dan.
Het is natuurlijk weer echt heet en om half 3 zijn we terug in het hotel. Ik val meteen in slaap en wordt pas om 7 uur weer wakker (nog niet zo fit dus als ik dacht). De stroom is uitgevallen en dus ook geen internet meer. Moeten we maar weer een dagje wachten met het bijwerken van de reisverslagen. (ik raak de tel zo wie zo al kwijt).
We gaan eten bij Bella Italia en iedereen is blij met een bord spagetti na al dat brood, tomaten en vlees.
Het is een gezellige stad en we slenteren terug naar het hotel. Morgen weer verder.

• 05 Augustus 2012 - 08:08

Maurice:

Wat maken jullie veel mee zeg.
    Is het daar altijd zo warm ?
    Is er veel armoede en rijkdom naast elkaar ?
    Hoe is het met de corruptie ? We hebben hier immers een(verkeerd) beeld daarvan.
    Je schreef eerder over een negatief reisadvies. Hoe is het daar mee?
    Wij lagelanders genieten hier van mooi weer en wensen jullie nog vele mooie dagen.

Verslag uit: Oezbekistan, Tasjkent

dag 43

28 Augustus 2012

dag 42
Lambert en Petra

Wij gaan samen met 3 andere echtparen een autoreis maken door centraal azie. De reis is georganiseerd door Erik, de voorzitter van de Landcruiserclub, en wij hebben vreselijk veel zin om mee te gaan. De reis gaat via Duitsland met de veerboot naar St.Petersburg en vervolgens begint het grote rijden door Rusland, Kazagstan, Uzbekistan, Tajikistan, Kyrgyzie en weer terug. Het eigenlijke doel is het rijden door de Hoge Pamir.

Actief sinds 05 Juli 2012