dag 19 - Reisverslag uit Dushanbe, Tajikistan van Lambert en Petra - WaarBenJij.nu dag 19 - Reisverslag uit Dushanbe, Tajikistan van Lambert en Petra - WaarBenJij.nu

dag 19

Blijf op de hoogte en volg Lambert en Petra

06 Augustus 2012 | Tajikistan, Dushanbe

zondag 5 augustus
Vandaag brengen we de dag door in Dushanbe. Een gedeelte van ons gaat met de gids mee; een vriendje van Faric (die moest naar de kerk).
We lopen de straat uit en dan een stukje met de bus. We gaan naar de bazaar. Het is er onwerkelijk druk, warm, en met een naar luchtje. Dat luchtje blijkt te komen van al de "slagers". Het hangt vol met vlees met vliegen.Er is ook vis, die is gelukkig (nog wel) bevroren, anders zou het nog erger ruiken. Het lijkt of heel Dushanbe zijn inkopen hier doet voor de hele week. Er rijden karretjes in en uit die afgeladen vol zijn. Het rioleringsysteem is ook hier weer aanwezig. Er zijn overal diepe goten, waar het water (soms zelfs hard) doorheen stroomt. Op bepaalde punten zit dat een rooster dat de grootste rommel verzameld.
Hierna gaan we naar het grote nationale monument in een prachtig park.
Als we koffie gaan drinken in een echte Sagafredo zaak, voelen we ons een beetje opgelaten, want nu blijkt pas dat onze gids moslim is en aan de ramadan doet. Dus terwijl wij heerlijke koffie en water drinken neemt hij helemaal niets, en dat met ruim 30 graden.
Mik en Lambert gaan daarna nog mee naar het museum, maar ook Erik en ik haken af en gaan terug naar het hotel. We genieten van een paar vrije uurtjes en rommelen wat aan.
Om 7 uur gaan we eten. Mik en Erik gaan apart omdat hun magen nog enigszins van streek zijn en Petra wil op haar kamer eten, ook vanwege haar buik. Wij komen in het park terecht waar we gisteravond langsliepen en drinken eerst een pilsje. Daarna besluiten we daar ook maar te eten en we worden allemaal verrast met een soort van stoofpotjes. Heerlijk. In tijden niet zo lekker gegeten. Helaas zijn we te laat terug in ons hotel voor echte espresso, maar dat mag de pret niet drukken.

• 16 Augustus 2012 - 23:21

Jolande :

Halloi Lambert en Petra. Terug van mijn vakantie en net jullie belevenissen gelezen. Wat een bijzondere ervaring moet dat zijn. Maar wat leuk om te lezen! Ga het nu weer bijhouden. Nog een hele goede verdere reis en ik blijf jullie volgen...
    Groetjes, Jolande.

dag 43

28 Augustus 2012

dag 42
Lambert en Petra

Wij gaan samen met 3 andere echtparen een autoreis maken door centraal azie. De reis is georganiseerd door Erik, de voorzitter van de Landcruiserclub, en wij hebben vreselijk veel zin om mee te gaan. De reis gaat via Duitsland met de veerboot naar St.Petersburg en vervolgens begint het grote rijden door Rusland, Kazagstan, Uzbekistan, Tajikistan, Kyrgyzie en weer terug. Het eigenlijke doel is het rijden door de Hoge Pamir.

Actief sinds 05 Juli 2012